افزایش آمار
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 42206

  بازدید امروز : 2

  بازدید دیروز : 3

انجمن ام اس قم

 
اساس حکمت ترس از خداونداست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: یه دوست ::: چهارشنبه 89/11/6::: ساعت 8:33 عصر

داروهای تزریقی ام اس خوراکی می شود  
تبدیل داروهای تزریقی به خوراکی بیماران ام اس مهمترین اقدام در دست اجرا برای بیماران ام اس است  .
دکتر محمد علی صحرائیان مسئول کمیته علمی انجمن ام اس و متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در خصوص بیماران مبتلا به ام اس دو مسئله بسیار مهمی وجود دارد که یکی از آنها تبدیل داروهای تزریقی به خوراکی و دیگری استفاده از سلول های بنیادی برای درمان این بیماری است .
وی گفت: هم اکنون چهار داروی خوراکی در فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد که در صورت موثر بودن و عارضه نداشتن در سال 2009 نخستین داروی خوراکی وارد عرصه دارویی جهان خواهد شد اما هم اکنون داروی تثبیت شده جدید دیگری در ایران برای این بیماری وجود ندارد.
وی تصریح کرد: هم اکنون داروی مصرف بیماران اینترفرون ها هستند که 30 تا 35 درصد جلوی پیشرفت بیماری ام اس را می گیرد فعلاً نیز داروی جدید دیگری به نام ناتالیزوماب پس از مطالعات انجام شده و صحت تایید آن وارد بازار دارویی خواهد شد که می تواند تا 60 درصد جلوی پیشرفت بیماری را بگیرد اما این توقع نباید برای بیماران وجود داشته باشد که همگی بتوانند از این دارو استفاده کنند بلکه تنها گروه خاصی از این بیماران تحت شرایط خاص و با نظارت پزشک معالج خود می توانند این دارو را استفاده کنند.

 

یک داروی جدید به نام اکستاویا برای ام اس تایید شد
(Extavia)


سازمان غذا و داروی آمریکا داروی اکستاویا را برای درمان مبتلایان به ام‌اس مورد تایید قرار داد  

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از هلث دی نیوز ، این دارو که ساخت شرکت نوارتریس است، برای مبتلایان به بیماری خودایمنی ام‌اس که بیماری آنها تازه تشخیص داده شده یا به تازگی عود کرده است، مورد تایید قرار گرفته است.

در بیماری ‌ام‌اس دستگاه ایمنی بدن به غلاف رشته‌های عصبی که پیام‌های الکتریکی را به مغز منتقل می‌کنند، حمله می‌کند. علائم بیماری ممکن است شامل مشکلاتی در کنترل عضلات،‌ بینایی، تعادل، دستگاه‌های حسی و کارکرد مغزی است.

عوارض جانبی رایج داروی اکستاویا، واکنش در محل تزریق، علائم شبیه آنفلوآنزا، سردرد و درد بدن است. این دارو باید در افراد مبتلا به افسردگی با احتیاط مصرف شود.
داروی اکتساویا یک شکل تجاری جدید از ماده تنظیم‌کننده دستگاه ایمنی، اینترفرون بی-یک بی، است که سال‌‌‌‌هاست که به عنوان درمان استاندارد ام‌اس به کار می‌رود.


امید تازه‌ در درمان بیماری ام‌اس
جام جم آنلاین: محققان انگلیسی در تحقیقات جدید خود روش جدیدی را برای کاهش سختی بیماری ام‌اس پیدا کردند.

به گزارش فارس، دانشمندان انگلیسی اعلام کردند که نتیجه تحقیقات آن‌ها در زمینه بیماری ام‌اس امیدی تازه را برای درمان بیماری لاعلاج ام‌اس پیدا کرده‌اند که می‌تواند از سختی این بیماری بکاهد.این تیم تحقیقاتی در مطالعات خود آزمایش‌های متعددی بر روی سلول‌های عصبی موش‌ها و پروتئین سلول‌های مغزی انجام داده‌اند.

دیوید ورایت ازدانشگاه بریستول گفت: نتایج تحقیقات ما امید زیادی را برای درمان این بیماری نشان می‌دهد.

گروه تحقیقاتی دیوید ورایت این مطالعات را با گروهی از دانشمندان که بر روی واکسن درمان بیماری ام‌اس کار می‌کردند، انجام داده‌اند.

این تیم تحقیقاتی معتقدند که وجود گالانین‌ها در سلول‌های مغزی مقاومت فرد را در مقابل بیماری ام‌اس افزایش می‌دهد.

ورایت در این زمینه گفت: ما آزمایشهای مختلفی را روی موش‌ها انجام دادیم و هر میزان سطح گالانین سلول‌های مغز آن‌ها بیشتر بود، این موش‌ها در مقابل این بیماری مقاومتر بودند.

اخبار تازه های تحقیقات درمانی بیماری ام اس


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم


انجمن ام اس قم

یه دوست
نمایی از غرفه انجمن ام اس
 

حضور و غیاب

 

بایگانی

 

اشتراک